Jeżeli nie masz konta zarejestruj się:
Twój tymczasowy koszyk:
Przesyłki dostarcza



|
Konferencja NaviVision
|
|
W warszawskiej Fabryce Trzciny miała miejsce konferencja zorganizowana przez dostawcę map - firmę NAVTEQ. Celem imprezy było zaprezentowanie potencjału map cyfrowych i funkcji lokalizacyjnych występujących pod wspólną marką NAVTEQ ON BOARD.
Podczas konferencji, historię firmy, jej strategię oraz produkty przedstawił Oliver Marc Schätze, Marketing Manager na Europę Środkową. Początki NAVTEQ sięgają 1985 roku, kiedy to firma inwestowała w tworzenie baz danych dla map nawigacyjnych na długo przed powstaniem systemów, które mogły by z nich korzystać, bowiem pierwsze komercyjne aplikacje nawigacyjne powstały w Europie w roku 1994, zaś w USA w roku 1996.
Obecnie firma NAVTEQ ma siedzibę w Chicago, w 187 biurach terenowych w 39 krajach świata zatrudnia ponad 3600 pracowników. Siedziby regionalne znajdują się w Veldhoven w Holandii, oraz w Gateway East w Singapurze, w Fargo w Północnej Dakocie mieści się duży zakład produkcyjny, zaś centra pomocy technicznej w Seulu, Mexico City i Yokohamie.
Mapy NAVTEQ obejmują 73 kraje i terytoria na sześciu kontynentach. Baza danych map NAVTEQ, koncentrująca się obecnie głównie na Ameryce Północnej i Europie, jest sukcesywnie rozbudowywana z uwzględnieniem licznych rynków całego świata. Zawarte w bazie NAVTEQ dane dotyczące Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Afryki, Azji czy Australii, są przygotowywane według tej samej specyfikacji i technologii, odznaczając się tą samą jakością i poziomem wsparcia.
Mapy cyfrowe tkwią w sercu wszystkich wbudowanych i przenośnych zestawów nawigacji, systemów do zarządzania flotą i rozwiązań korporacyjnych, a także internetowych aplikacji do planowania podróży. Firma NAVTEQ szacuje, że z cyfrowych map NAVTEQ korzysta codziennie ponad 100 milionów użytkowników. Imprezy NaviVision organizowane są właśnie po to, aby przekazać klientom najnowsze informacje o działaniach i najważniejszych osiągnięciach firmy dotyczących zasięgu map i nowych produktów, które wprowadzają innowacyjne funkcje pozwalające dostawcom rozwiązań GPS opracowywać lepsze rozwiązania nawigacyjne.
Z całą pewnością największą uwagą cieszyły się, wystawione na zewnątrz, dwa samochody, służące do zbierania danych mapowych. Zespoły analityków geograficznych, opowiadały o swojej codziennej pracy związanej z przemierzaniem tysięcy kilometrów i analizą danych mapowych. Aby lepiej poznać sposób pozyskiwania danych, które potem są widoczne w urządzeniach nawigacyjnych, można było się wybrać na krótką wycieczkę jednym z aut. Daniel Waloszczyk z poznańskiego biura NAVTEQ-a, pokazał jak podczas jazdy samochodem nanosi się odpowiednie informacje. Można było zobaczyć także, jak kamery nagrywają wszystko co się wokół dzieje, a następnie dzięki temu istnieje możliwość weryfikacji poprawności wprowadzonych danych. Między innymi w ten sposób poszczególne zespoły sprawdzają, czy nie zostały popełnione błędy. Jest tu stosowana metoda crosscheck - gdzie jedna osoba weryfikuje pracę innej.
Nowe opcje wprowadzane w Polsce w 2008r:
» Navteq Discover Cities - oferuje wszechstronne dane nawigacyjne, przeznaczone głównie dla ruchu pieszego (Kraków i Warszawa);
» Informacje o drogach płatnych - umożliwia wybór odpowiedniej trasy z uwzględnieniem informacji o kosztach przejazdu;
» Charakterystyczne obiekty w 3D - ta opcja obejmuje łatwo rozpoznawalne punkty odniesienia (Gdańsk, Kraków, Łódź, Poznań i Warszawa);
» Modele miast w 3D - ułatwia orientację wizualną, oferując wirtualne odwzorowanie wyglądu miast (Kraków i Warszawa).
|
|
|
| |
|